فشارخون چیست؟(قاتل بی صدا)

اگر عد فشارخون شما به طور دائم بالای 160 بر روی 90 میلی متر جیوه باشد شما مبتلا به فشارخون هستید.اگر فشارخون شما بین 149و169میلی متر جیوه باشد شمادر مرز ابتلا به فشارخون هستید.

ارقام فشارخون معیار دقیقی برای پیش بینی سلامتی آینده شما هستند.اگر فشارخون شما بالاتر از 169 میلی متر جیوه باشد وشما در معرض عوامل افزاینده خطر ابتلا به بیماریهای قلبی مانند بالابودن سطح کلسترول خون،آرتریو اسکلروز،آترو اسکلروز ،مصرف دخانیات و زمینه ارثی ابتلا بی بیماری قلبی هستید ،در این صورت درمان فشارخون برای شما بسیار ارزشمند خواهد بود.

         فشارخون قاتل بی صدا خوانده می شود

     چون تا آخرین مرحله بیماری هیچ علائمی ندارد.

  


 





ادامه مطلب
تاريخ : شنبه ۱۳٩٢/٩/٢۳ | ۱٠:۳٩ ‎ب.ظ | نویسنده : نادر احمدی | نظرات ()

1 -- چه مقدار کالری روزانه باید مصرف کنیم تا چاق نشویم؟ 

این سوال یک فرمول خیلی ساده دارد؛ 

1. وزنتان را به پوند (هر پوند= 453 گرم) در 2.2 تقسیم کنید. 

2.  آنرا در 24 ضرب کنید. (این مقدار کالری است که برای زنده ماندن باید استفاده کنید)

3. با ضرب عددی که در شماره 2 به دست آورده اید در 1.6 می توانید میزان کالری فعالیت خود را به دست آورید. این آن مقدار کالری است که باید روزانه مصرف کنید و چاق هم نخواهید شد. برای کاهش وزن، باید میزان کالری هایی که می سوزانید از مقدار کالری هایی که مصرف می کنید کمتر باشد، حال چه با ورزش کردن باشد چه با کمتر خوردن. 


نکته 2 -- ساده ترین راه برای پایین آوردن کلسترول: 

1. انگور بخورید. پوست انگور حاوی ترکیبی است که به پایین آوردن کلسترول کمک می کند. 

2. سیر بخورید. سیر ماده ای است که به طرز نیرومندی کلسترول را پایین می آورد. همچنین به پایین آوردن فشارخون نیز کمک می کند. 

3. در روز دو عدد هویج بخورید. همین به تنهایی کلسترول شما را 10 تا 20 درصد پایین خواهد آورد. 

4. حداقل سه بار در هفته پیاده روی 30 دقیقه ای داشته باشید. 


 





ادامه مطلب
تاريخ : جمعه ۱۳٩٢/٩/٢٢ | ۱٠:٢٠ ‎ب.ظ | نویسنده : نادر احمدی | نظرات ()

برخی از حقایق بهداشتی درباره داشتن فعالیت بدنی:

افرادی که معمولا غیر فعالند حتی با انجام فعالیت بدنی  و ورزش منظم در حد متوسط نیز می توانند تندرستی وسلامتی خود را توسعه دهند.

با انجام 30 دقیقه یا بیشتر فعالیت بدنی با شدت متوسط می توان تندرستی خود را تامین کردمثلا دویدن ،شنا کردن،دو چرخه سواری،کوهپیمایی ،بازی تنیس

حتی مقدار ناچیز فعالیت بدنی روزانه باعث تندرستی می شود مثلا پله رفتن به جای استفاده از آسانسور،باغبانی ،پیاده روی، ماهیگیری وامثال آن

شیوه زندگی غیر فعال ،خطر بیماریهای قلبی را دو برابر افزایش میدهد.

نداشتن فعالیت بدنی مساوی با مصرف یک بسته سیگار در طول روز می باشد.

نداشتن فعالیت بدنی با شیوع بسیاری از بیماریهای مزمن مثل  بیماریهای کرونری قلب ،پر فشارخونی ،سکته مغزی ،بیماریهای عروق محیطی ،سرطانها ،آسم ،دیابت ،آرتریت ،پوکی استخوان وچاقی همراه است.

بیش از 60% از بزرگسالان ،میزان لازم وتوصیه شده فعالیت بدنی منظم را که برای گسترش وحفظ سلامتی یک فرد ضروری است ،انجام نمی دهند.

نداشتن فعالیت بدنی منظم یکی از مشکلات اصلی بهداشت وسلامت عمومی است.


 





ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه ۱۳٩٢/٩/٢٠ | ٧:٢٩ ‎ب.ظ | نویسنده : نادر احمدی | نظرات ()

 

فرایند استعداد یابی وشناخت ورزشکاران مستعد وپرورش آنها با استفاده از برنامه های

تمرینی منسجم باید سر لوحه کارهای دست اندرکاران تربیت بدنی وورزش قرار بگیرد.

تنها عده اندکی به سطح بالایی از مهارت وکیفیت وقهرمانی دست می یابند.

بنابراین در ورزش همانند هنراستعدادیابی مهم است که که افراد مستعد کشف

وشناسایی شده ودر سنین اولیه انتخاب وهدایت وراهنمایی شوند وتا رسیدن به

بالاترین درجه استادی ومهارت مورد حمایت قرار بگیرند.

در گذشته وحتی امروزه در کشور ما رفتن به محیط های ورزشی براساس سنت  یا براثر

فشار والدین ، تشخیص معلم ،موجودیت ونزدیکی به مکان های ورزشی بوده.اما برای

متخصصین ورزش چنین روش هایی رضایت بخش نیست.بدیهی است که چنین

ورزشکارانی بندرت به درجات عالی واجراهای ورزشی بهینه دست می یابند.

بنابراین هدف اصلی شناسایی استعداد،شناسایی  وانتخاب ورزشکارانی است که

بیشترین توانایی را برای رشته خاص دارا باشند،تا استعدا ،زمان وانرژی مربی تلف نشود

وبهترین نتیجه حاصل شود.

اکثر استعداد یابی های ورزشی در سنین نوجوانی انجام می شود.

 

 

 





ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه ۱۳٩٢/٩/۱۳ | ٧:۳٥ ‎ق.ظ | نویسنده : نادر احمدی | نظرات ()

آه تا کی زسفر باز نیایی،بازآ                    اشتیاق تو مرا سوخت کجایی،بازآ

شده نزدیک که هجران تو ما را بکشد         گر همان بر سر خونریزی مایی ،بازآ

کرده ای عهد که بازآیی ومارا بکشی          وقت آنست که لطفی بنمایی ،بازآ

رفتی وبازنمی آیی ومن بی تو به جان       جان من اینهمه بی رحم چرایی،بازآ

وحشی از جرم همین کز سرآن کو رفتی  گرچه مستوجب صد گونه جفایی ،بازآ

 

کمال الدین وحشی بافقی





تاريخ : دوشنبه ۱۳٩٢/٩/٤ | ۸:٢۳ ‎ق.ظ | نویسنده : نادر احمدی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.