بی شک می توان گفت که یکی از مهیج ترین نوآوری هایی که در چندین سال اخیر در ورزش به وقوع پیوسته ،تمرینات پلیومتریک است ، جهشی که در دنیا ی ورزش از این تمرینات بوجود آمده قابل بررسی است .مربیان و ورزشکارن به سرعت به توانایی این تمرینات در بهبود عملکرد ورزشی پی بردند.

تمرینات پلیومتریک یک از اجزای ضروری آمادگی برای تمام ورزشهایی است که به سرعت ،قدرت وتوان  نیاز دارند.

انجام این گونه تمرینات موجب توسعه برنامه های تمرینی بلند مدت وکوتاه مدت در رشته های مختلف ورزشی می شود.

سعی من بر این است که به سوالات زیر در مطالب بعدی جواب داده شود.

سوالی که یک ورزشکار دارد شامل:

1-در یک برنامه کلی جای این تمرینات کجاست؟

2-چه مقدار از این تمرینات برای رشته ورزشی ورزشکار لازم وکافی است؟

3-تمرینات پلیومتریک با چه شدت وحجمی باید انجام داد؟

4-کدام حرکات بیشترین تاثیر بر ورزشکار دارد؟

5- برای تمام سنین مناسب است؟

6-برای دختران وزنان موثر است؟

7-آیا این تمرینات پایه علمی دارد؟

 

تمرین پلیومتریک کار ویژه ای است که توان انفجاری عضله راافزایش می دهد.این تمرینات جزء فعالیت های آمادگی عمومی محسوب نمی شود وبطور ویژه در سطوح خیلی بالا کاربرد دارد.این تمرینات باعث به حداکثر رسیدن قدرت و توان انفجاری        می شوند.

در این قسمت مربیان و ورزشکاران با تمریناتی آشنا می شوند که مخصوص نیاز های تمرین  آنها ست.

این تمرینات با حرکات پایه ها وساده شروع می شود وبه تدریج پیچیده تر ومشکل تر می شوند.

وقتی قدرت واجرای ورزشکار گسترش می یابد او می تواند به سوی تمرینات مشکل تر پیش برود.

مربیان و ورزشکاران باید تعیین کنند که آیا افراد برای اجرای صحیح تمرینات مرکب که در انجام آن ها ابزار مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد ،مهارت کافی دارند؟

بتدریج با توجه به روش پیشبرد تدریجی جهت آموزش وفراگیری تمرینات مناسبی خدمتتان ارائه  خواهم داد.

ادامه دارد...........





تاريخ : پنجشنبه ۱۳٩٠/٥/۱۳ | ٤:٢٧ ‎ب.ظ | نویسنده : نادر احمدی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.