سطح فر هنگ و دانش مردم  به یک پدیده یا موضوع علمی در جامعه ارتقا ء نمی یابد. مگر اینکه نخست دانش آموختگان متعهد به تشریح،توصیف،تبین وعمل به آن خود را باور کنند وآنگاه اعتبارات خویش را با همت ،تلاش وعلاقه نزد مخاطبان و علا قه مندان بالا ببرند.  تربیت بدنی وعلم ورزش هرچند که از جهت فرهنگی،علمی،وحتی مدیریتی در جامعه مهجور مانده،اما در کشور های پیشرفته موقعیت والایی بدست آورده است.       وهمچنین نقش آن در سلامتی وپیشگیری از بیماری های بی تحرکی  ،پر کردن اوقات فراغت،تربیت وپرورش کودکان ونوجوانان وشکوفایی استعداد های ورزشی برکسی پوشیده نیست.

مسولین،مدیران باید همراه با دوستداران وپیشکسوتان علم ورزش باید دست در دست هم دهند وبا ارائه فکر ،طرح،تحقیق وبرنامه های تکمیلی برای اعتلای تربیت بدنی وورزش تلاش کنند.

متخصصین ،مربیان ودوستداران ورزش برای اصلاح فرهنگ ورزش،بینش ونگرش در جامعه کوششی مضاعف کنند.

 علم تربیت بدنی علمی جدید ونو پا می باشد وچند سالی بیش نیست که در موسسات علمی کشور ما تدریس ودرباره آن تحقیق می شود. این علم مبتنی بر اصولی می باشد که راهگشای دست اندرکاران ومجریان این حرفه است ؛اصولی که از واقعیت های علمی نشات می گیرد وکلید  گشایش بسیاری از نا دانسته ها وپاسخ پرسش های گوناگون در حیطه حرکتی است.

در این وبلاگ سعی من براین است که مسائلی تازه در زمینه آموزش وتبین یکی از شاخه های این دانش که بنام فیزیولوژی ورزش  است،به عرض خوانندگان ارائه دهم  درنوشته های بعدی از بحث های فیزیولوژی مطالبی خواهم نوشت.

 

 

 





تاريخ : دوشنبه ۱۳٩٠/٥/۱٠ | ۱:۱٠ ‎ق.ظ | نویسنده : نادر احمدی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.